KAÇIRILMIŞ FIRSAT: ‘KONTES’

KAÇIRILMIŞ FIRSAT: ‘KONTES’

Julie Delpy’nin yazıp yönettiği ve başrolünde oynadığı ‘Kontes’ (The Countess) ise din ve ahlak benzeri ince sorunlara, ‘o taraklarda bezim yok’ dercesine hiç girmeyen bir film. Derebeyi kocasının ölümünün sonrasında iktidarı ele meydan kontes, çocuk sevgilisini elinden kaçırınca hafiften kafayı sıyırıyor ve bakire kanıyla gençleştiği sanısına kapılıp ortalığı öyle bir kana buluyor ki içiniz parçalı oluyor.
Çok şükür, filmin duygusal tesiri belli bir süre. Asıl ehemmiyetlisi, Delpy’nin ‘bu fazlasıyla hayret verici ve kanlı’ hikayeyi neresinden tutacağını şaşırmış olması. Drakula mitine en az Kazıklı Voyvoda civarı ilham kaynağı olabilecek hikayede, Delpy’nin dahi yokedemediği keskin bir sınıfsallık var. Ancak Delpy, maalesef bunu da boşverip ‘Kontes esasında

erkeklerin oyununa kurban giden tek bir bayan, bir aşık’ demeye getiriyor ve kimi şablon feminist iletiler vermeye çalışıyor.
‘Dört Ay Üç Hafta İki Gün’de de oynamış meydana gelen Anamaria Marinca’nın lezbiyen cadı karakterinin filmdeki etkisizliği, silikliği esasında filmin olmamışlığının da bir sembolü. Elinde bu civarı rengarenk bir karakter var ve sen onu ‘bir sivrisinek vızıltısı’ndan diğer bir birşey haline getiremiyorsun… Aslına bakarsanız, filmin bir yabancı mühim problemi da bu: Senaryo yazarı Delpy, bizzat oynadığı Kontes’in karşısına dram dolu açıdan bir bir kuvvetli karakter dahi koymamış,

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir